pátek 3. března 2017

"Back in Black" - ZEN 2

     Zima se blíží a to je signál ke zbrojení na příští sezonu. Tentokráte to vyšlo na model pro kategorii F5J. Jednak aby si modelář udělal radost a hlavně jsem potřeboval bratříčka pro mého ZENa, protože mi v sezoně chyběl druhý model. Ať už jako alternativa do jiných letových podmínek a nebo jenom záloha pro případ havárie nebo srážky při soutěži.
     Vyhodnotil jsem si vlastnosti prvního modelu, určil priority nových letových vlastností a začal ladit projekt nového ZENa 2. Protože mi ve skladu ležela role spread carbonu, bylo rozhodnuto že by mohlo tedy jít o variantu lehčího modelu. Taky vize "black and white" kombinace mých modelů mne nadchla :-).Model má mít i nový trup vlastní konstrukce a plovoucí výškovku. Hurá do práce.
     Ze začátku stavby je vždy dostatek nadšení, venku stále příjemné teplo (a tím pádem i v dílně) a už se to řeže a brousí. Tyhle fáze jsou fajn, díly rychle přibývají a optimizmus je stále přítomný :) Kolem vánoc už trochu padá řemen, ale ještě dobrý. Tentokrát se mi nechtělo dělat kopyto a formy na gondolu, je to dost práce a hlavně času, pustil jsem se do pozitivní laminace na jádro z xps. Práce jde od ruky a zdá se že je to pohoda, ale finální fáze kdy je potřeba model tmelit, brousit, tmelit, brousit už tak zábavná není. Nakonec se mi vše povedlo a to je podstatné. Hmotnost asi 90g myslím taky fajn. Do konce roku jsem ještě stihl ocasky pro seznámení se s vlastnostmi uhlíkové tkaniny při laminování a do začátku nového roku jsem si nechal křídla. Použil jsem osvědčenou technologii nosníků balsa 10mm jako stojina a uhlíkové pásnice 10x0,4 mm. Jednoduché, lehké a velmi pevné. Bohužel jak se zima natahuje, dochází pomalu energie, přichází jiné povinnosti, stavba začíná váznout. Z posledních sil jsem laminoval křídlo s komentářem "buď teď a nebo až za rok" a šel si na týden vyležet bacil který mne přepadl... Jak vidět, stavba se povedla, model je na světě a také pár momentek, které jsem pro zvídavé zachytil.
    Zima se konečně chýlí ke svému konci, příjezdová cesta k naší ploše je funkční, tak snad brzy u záletu :)

ven




Žádné komentáře:

Okomentovat